Vés al contingut

4D Health

Imatge 4DHealth
Acadèmia
Sector públic
Sector privat
Organitzacions ciutadanes
Altres
Actiu
Objectius del projecte

El 4D Health Innovation Simulation Center és un centre de simulació que té com a objectiu principal augmentar la seguretat dels i les pacients a través de la formació i l’entrenament dels professionals vinculats al sector de la salut.

Per aconseguir-ho, el 4D Health treballa al voltant de dues línies principals: la primera és la formació centrada en la millora de les competències de totes les persones i institucions que estan implicades en l’àmbit de la salut (professionals, pacients, familiars i cuidadors/es) mitjançant l’entrenament repetit a través de situacions molt properes a la realitat i la seva posterior reflexió basada en l’acció. L’altra és la prevenció de la repetició de l’error en salut, mitjançant el desenvolupament d’escenaris ad hoc que recreen situacions reals on s’ha detectat l’aparició d’errors o situacions no esperables, fent èmfasi sempre en el treball en equip interdisciplinari i en la seguretat del o la pacient.

Descripció del projecte

4D Health és un hospital que permet la simulació del cicle d’atenció al pacient i el seu entorn, des de que es recull fins que torna al domicili. Les representacions, a més de reproduir les sales bàsiques d’un hospital, es desenvolupen també en escenaris com ara els passadissos, els ascensors o les sales d’espera, així com els àmbits prehospitalaris d’emergències al carrer, d’atenció primària i domiciliària.

Les instal·lacions del 4D Health estan equipades amb un sistema audiovisual de càmeres robotitzades i micròfons disposats arreu de l’edifici. Aquest sistema permet enregistrar totes les simulacions que es duen a terme a l’hospital per, després, revisar-les totes les vegades que siguin necessàries, i així reflexionar sobre la pròpia actuació i la dels altres participants. El material audiovisual pot entregar-se al client perquè valori i analitzi el contingut de les accions realitzades.

Les empreses podran desenvolupar projectes personalitzats, vinculats als seus productes i estratègies comercials, per poder millorar la formació de la clientela i dels equips comercials, en un entorn hospitalari real de simulació, i amb la participació de perfils professionals sanitaris i directius del sector.

Per a la creació i facilitació de les diverses activitats formatives, el centre disposa d’una gran varietat d’espais clínics; equipaments mèdics, de simulació i audiovisuals; personal facilitador, instructor i col·laborador sanitari de diverses disciplines i especialitats; actors i actrius (pacients estandarditzats) de perfils diversos, i personal tècnic de producció audiovisual, amb l'objectiu de facilitar la transferència de coneixement a la pràctica clínica del dia a dia.

I és justament que el 4D Health destaca per la col·laboració d’aliances estratègiques gràcies a la transferència de coneixement que fan a partir de la formació acadèmica (Graus, Màsters, Postgraus, etc.), formació contínua a professionals del sector (Col·legis professionals. Societat científiques, etc.) i formació a empreses molt més enllà d’Igualada. 

Àmbits d'intervenció
Educació i formació

Cal emprendre accions per actualitzar i posar al dia la formació de manera que aquesta estigui també orientada a les necessitats del mercat de treball, actuant principalment en l’expansió de la formació professional i la formació continuada, així com impulsant l’increment de demanda dels ensenyaments STEM, especialment, entre les dones.

Transferència tecnològica

La millora de la transferència del coneixement generat pel sistema d’universitats i recerca a les empreses, actualment un dels punts febles del sistema d’innovació a la regió metropolitana de Barcelona, s’ha de perseguir potenciant el sistema de centres tecnològics i l’intercanvi de coneixement entre tots els actors de l’ecosistema de la innovació.

Formació i educació

El nivell formatiu i les competències adquirides han de permetre superar les barreres per accedir o progressar en el mercat laboral. En aquest sentit, cal incidir especialment en la reducció de l’abandonament escolar prematur o en l’aprenentatge al llarg de la vida, tant l’especialitzat com l’enfocat a competències generals (com ara el domini d’idiomes o les competències TIC).

Sectors tractors

Els sectors més intensius en treball i, per tant, amb alta capacitat per generar ocupació, reclamen una atenció específica de cara a assegurar unes condicions laborals que garanteixin increments de la productivitat. Alhora, cal identificar nous sectors generadors d’ocupació i plantejar propostes d’arrelament i acceleració del seu desenvolupament.