La Fera

Imatge La Fera
Organitzacions ciutadanes
Altres
Actiu
Objectius del projecte

La Fera és una fàbrica digital que busca crear oportunitats per a tots aquells creadors de contingut, podcasts i streamers amb contingut en català.  

Aquests actors es connectaran amb nous públics, oferint-los eines per ser autosuficients, generar interès comercial, arribar a àmbits on el català no és present i expandir-los cap a una distribució internacional. 

Descripció del projecte

Les funcions de La Fera es troben dividides en cinc àrees d’actuació:  

  1. Finançament dels projectes, a través del concurs-llançadora anual de creadors, el Programa Embrió. 

  1. La professionalització del sector creatiu, mitjançant l’assessorament a creadors, podcasters i streamers i en el increment de la seva vinculació amb marques, empreses, administració i entitats que busquin crear campanyes de publicitat i patrocinar-los. 

  1. La producció, el desenvolupament i la distribució d’uns projectes digitals en català destinats a certs públics estratègics (joves, públic internacional i nouvinguts). 

  1. La monitorització amb dades contrastables i neutres de com ha evolucionat el català en la indústria creativa digital a través d’un portal, (‘Rank.cat’) on es podrà conèixer en quin estat de salut general es troba la llengua, i les dades d’audiència concretes dels creadors en varies plataformes, sent un primer pas en un nou mercat de publicitat digital. 

  1. Finalment, La Fera també busca construir una fàbrica física a Barcelona, un espai on acollirà l’activitat amb públic en directe dels principals creadors digitals en català, ambicionant a ser l’espai referent del panorama. 

Per altre banda, també vehicularà ajudes i beques directes destinades a la creació de continguts en llengua catalana a plataformes i posarà en disposició un suport econòmic a projectes concrets estratègics en àmbits on el català no té presència. 

La Fera és un projecte sense ànim de lucre impulsat per un grup de persones preocupades pel futur de la llengua amb el suport de la Fundació.cat i Òmnium Cultural. 

Àmbits d'intervenció
Llengua i cultura catalanes

El retrocés en el coneixement i l’ús del català que mostren les dades de les darreres dècades evidencia la necessitat de preservar la nostra llengua, així com també de recuperar els referents culturals catalans i fomentar-ne de nous que es complementin amb els procedents d’altres tradicions culturals.

Impacte social

El paper de la cultura en la millora del benestar i la salut s’ha demostrat durant la pandèmia i ha contribuït a superar moments d’incertesa i aïllament social. Així mateix, la interacció de la cultura amb altres àmbits com ara l’educació, la salut, la sostenibilitat o el model alimentari pot contribuir a impulsar canvis i acostar-nos a un model de societat més justa, equitativa i sostenible.

Ecosistema cultural i talent creatiu

Les crisis dels darrers anys han debilitat molt el sector cultural. Per revitalitzar-lo, cal posar el focus en el teixit cultural, comunitari i associatiu de proximitat: els barris o els municipis. L’impuls del talent creatiu, la innovació en contingut i formats, la reducció de la precarietat laboral o l’efecte tractor que els grans equipaments tenen sobre el conjunt són algunes mesures que poden revertir la situació.

Contacte