La Llagosta

La terminal es transformarà per a ser la gran terminal intermodal al nord de l'àrea metropolitana de Barcelona amb l'objectiu de servir els tràfics continentals de les principals àrees de consum i industrials. També està previst que desenvolupi funcions de hub ferroviari (composició de trens, transbordaments tren-tren...) per a la resta de tràfics del Corredor Mediterrani.
La plataforma enllaçarà amb la Línia d'Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa i serà una peça clau del Corredor del Mediterrani.
El centre logístic La Llagosta, situat a 15 km de Barcelona, es configura com un node plenament interoperable, d'alta capacitat, sostenible, eficient i integrat, que impulsarà el transport ferroviari en una àrea de gran potencial socioeconòmic, com és l'eix mediterrani i la seva àrea d'influència.
La terminal de Llagosta, que fins ara era utilitzada com a campa de vehicles, es transformarà per a ser la gran terminal intermodal al nord de Barcelona.
El projecte, que enllaçarà amb la Línia d'Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa, connectarà en ample internacional amb el Corredor Mediterrani i contribuirà de manera decisiva als objectius d'aquest eix de comunicacions, dotant al transport d'una major eficiència, una significativa reducció de les emissions contaminants i la petjada de carboni, una reducció dels costos en l'explotació ferroviària, majors prestacions d'eficàcia i fiabilitat per a les circulacions ferroviàries -inclosa la seva plena compatibilitat amb altres xarxes ferroviàries europees- i temps de viatge més competitius.
Amb les següents obres:
- Remodelació dels accessos de la terminal perquè estigui connectada en ample estàndard (amb la línia existent d’AVE passatgers i mercaderies) i en ample mixt (amb la línia mixta Papiol Mollet)
- Creació d’un feix de vies (5) de Recepció i Expedició i vies de càrrega/descàrrega (4) per a UTIs sota grua Portic. També, una via per a càrrega i descàrrega de cotxes i tràfics d’autopista ferroviària. Totes les vies seran d’ample mixt (ibèric i estandar).
- Per a l’operativa de càrrega i descàrrega i àrea d’emmagatzematge es crea una nova llosa de 12 ha.
Aquesta actuació serà finançada per la Unió Europea – NextGenerationEU.
El projecte està liderat pel Ministeri de Transports (MITMA) i ADIF. La Generalitat de Catalunya i el Port de Barcelona col·laboren pel desenvolupament i futura governança del projecte.
Port de Barcelona
World Trade Center
Edifici Este, planta baixa
Moll de Barcelona, s/n
Barcelona (08039)
933068806