Electrificació molls del Port de Barcelona
Descarbonitzar l’activitat portuària i millorar la qualitat de l’aire mitjançant l’electrificació dels molls de contenidors i creuers utilitzant energia neta, renovable i local.
El procés de l’electrificació dels molls és complex i requereix temps per ser implementat. En total s’executaran 20,5 quilòmetres de canalitzacions fins a les terminals i es tiraran 240 quilòmetres de cable. A més, es construirà la nova Subestació Ronda Litoral, una infraestructura que serà fonamental en el projecte.
En concret, l’objectiu és que el 2030 el Port de Barcelona tingui electrificats tots els seus punts d’atracada dels creuers, les terminals de ferris de la dàrsena de Sant Bertran, i el moll de Costa i el moll Prat. Amb això, s’estima que s’eliminaran 1.234 tones de NOx i 66.000 tones de CO2 de les emissions de l’activitat portuària. A llarg termini, aquest projecte serà crucial per aconseguir la neutralitat climàtica del Port el 2050.
El projecte va començar el 2020 i finalitzarà el 2024. Com a resultat final, aquesta obra permetrà que els vaixells que es connectin a la xarxa elèctrica general un cop atracats utilitzin energia neta, renovable i local. S’estima que les primeres connexions elèctriques de vaixells a la Terminal Ferry de Barcelona i a la terminal de contenidors BEST serà entre finals del 2023 i principis del 2024.
Port de Barcelona
World Trade Center, Edifici Est
Moll de Barcelona, s/n
Barcelona (08039)
932986000