Vés al contingut

Fotolineres laborals metropolitanes

Fotolineres laborals metropolitanes
Sector públic
Sector privat
Supramunicipal
Actiu
Objectius del projecte

Pèrgola fotovoltaica que permet la càrrega de vehicles elèctrics al llarg de la jornada laboral i, a més, permet que l'energia generada sobrant, pugui ser utilitzada pels equipaments. 

El nom “fotolinera” surt de la combinació de les paraules fotovoltaica i gasolinera.
 

Descripció del projecte

La fotolinera, a través d’una pèrgola foltovoltaica, genera energia renovable i de quilòmetre zero. D’aquesta manera, dona un servei doble, ja que, d’una banda, genera electricitat per recarregar vehicles elèctrics endollats, i, de l’altra, quan ja no es necessita més electricitat, l’energia és aprofitada per altres equipaments (com ara el Casal Municipal de la Gent Gran de Sant Feliu de Llobregat). Per consegüent, aquest projecte ofereix, a més d’un estalvi energètic, un estalvi econòmic.

A més, algunes de les fotolineres es localitzen en els aparcaments d’intercanvi Park & Ride, on el servei està dirigit a qualsevol persona que vulgui deixar el seu vehicle elèctric carregant mentre es desplaça en transport públic.

El projecte, per tant, afavoreix la transició energètica i fomenta les fonts d’energia renovable en la xarxa de recàrrega de vehicles elèctrics, alhora que promou la intermodalitat amb el transport públic. A més, ajuda a lluitar contra el canvi climàtic reduint les emissions de CO2 derivades del consum d’energia de la xarxa convencional i millora la qualitat de l’aire, i, en conseqüència, la salut de les persones.

La xarxa de fotolineres es desenvolupa als següents municipis: Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l’Hospitalet de Llobregat, Molins de Rei, Montgat, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi de Llobregat, Sant Climent de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Vicenç dels Horts i Viladecans.

Àmbits d'intervenció
Recursos energètics

La transició energètica és un procés clau i que s’ha de donar de manera progressiva i democràtica per tal de reduir les emissions de GEH i, per tant, mitigar els efectes del canvi climàtic. En aquest sentit, cal avançar cap a la substitució de l’energia d’origen fòssil per energia local i renovable, la disminució del consum, l’augment de l’eficiència i l’autoproducció.

Mobilitat sostenible

El transport de persones i mercaderies és una de les principals fonts d’emissions de gasos amb efecte hivernacle i altres contaminants de les ciutats. És imprescindible, per tant, impulsar un canvi en l’actual model de mobilitat —que té una forta dependència dels combustibles fòssils— cap a l’ecomobilitat, acompanyat d’un ús més racional de les grans infraestructures.

Infraestructures i serveis

A la regió metropolitana de Barcelona es concentren la major quantitat dels desplaçaments de Catalunya i les infraestructures més complexes (com l’aeroport, el port, les vies ferroviàries, etc.). Per aquesta raó cal impulsar una xarxa d’infraestructures que articuli el territori i que garanteixi i fomenti la mobilitat activa, acompanyada de serveis eficients que responguin a les necessitats ambientals, socials i econòmiques de la metròpoli.

Indústria de la mobilitat

El món està canviant cap a una realitat més digital i sostenible, i la mobilitat ha d’anar per aquest camí. La indústria de la mobilitat ha de sumar-se als canvis en els patrons de consum i reconvertir-se per assegurar desplaçaments més sostenibles, intel·ligents i eficients.

Contacte

 

Contacte

AMB – Àrea Metropolitana de Barcelona 

Carrer 60, núm. 19 Planta Baixa 

Zona Franca – Barcelona (08040) 

934751547